זרם השקעות מוסדיות זורם בישראל: גידול של מיליארדים בקרנות פרייבט אקוויטי

5 דקות קריאה

אסף אדיב

5 דקות

ישראל הופכת לאבן שואבת למשקיעים גלובליים — גיוס של מעל 5 מיליארד דולר, כבר מתחילת 2025, גבוה יותר מכל 2024 כולה.

מאת מערכת Newsy | 24 באוגוסט 2025

הון בינלאומי ממשיך לזרום לישראל בקצב מואץ: לפי דיווחי S&P Global, בין 1 בינואר ל־14 באוגוסט 2025 הוזרמו לקרנות פרייבט אקוויטי והון־סיכון הפעילות בישראל 5.07 מיליארד דולר. בכך עקפה ישראל כבר בשמונת החודשים הראשונים של השנה את היקף ההשקעות שנרשם בכל 2024 — אשר הסתכם ב־4.79 מיליארד דולר. מדובר בזינוק שממחיש עד כמה הפכה ישראל ליעד אסטרטגי עבור משקיעים מוסדיים וקרנות גלובליות.

מנועי הצמיחה: הייטק, AI ונדל"ן טכנולוגי

הזרמת ההון ממוקדת בעיקר בתחומים שהעולם צמא להם: בינה מלאכותית (AI), תחבורת רחפנים, ואפילו PropTech — טכנולוגיות חדשניות בשוק הנדל"ן. ההשקעות הללו נהנות ממסגרת של מודעות גלובלית לפוטנציאל הצמיחה של התעשיות הללו, ומאפשרות להן להתרחב בקצב מואץ. גורמים בשוק מעריכים כי השילוב בין חדשנות ישראלית לדרישה בינלאומית מייצר בועה חיובית של השקעות עם פוטנציאל השבחה משמעותי.

מי עומד מאחורי ההון?

בין המשקיעים הבולטים ניתן למצוא קרנות בינלאומיות ידועות כגון Sigma Capital, לצד מנהלי נכסים אסיאתיים, בנקים פרטיים אירופאים ומשקיעים פרטיים בעלי עוצמה פיננסית. חלקם נכנסים לישראל בפעם הראשונה, מה שמעיד על הרחבת מעגל ההתעניינות בזירה המקומית, ולא רק מצד הגופים הסולידיים שכבר פעלו כאן בעבר.

פיזור חכם של השקעות

כפי שמדגישים אנליסטים, אחת החוזקות של היקף ההשקעות הנוכחי היא הפיזור הרחב: ההון זורם גם לחברות בשלבי seed מוקדמים וגם לסטארט‑אפים מתקדמים בשלב צמיחה. השילוב הזה מאפשר להזין את כל חלקי המערכת – מהיזמים הצעירים ועד לענקיות טכנולוגיה בשלבי התרחבות – ובכך מחזק את האקוסיסטם היזמי של ישראל כולו.

מבט קדימה

אם מגמה זו תישמר במחצית השנייה של השנה, 2025 עשויה לרשום את שנת השיא בהשקעות מוסדיות בתולדות ישראל, ולהציב את המדינה בחזית ההון הגלובלי לצד מוקדי השקעות מסורתיים כמו לונדון, ניו יורק וסינגפור.

למידע נוסף

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שתפו את הכתבה

אסף אדיב

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם