מרצדס חשפה את הגרסא החדשה שלה למשאית חשמלית לעבודות ארוכות טווח. הביצועים מעל 500 ק"מ, והמחיר כפול לעומת המתחרות.
כבר שנים רבות מרצדס עומלת על פיתוח טכנולוגיה למשאיות חשמליות, וביום האחרון הוצג התוצר הגמור: ה-eActros LongHaul. המכונה החדשה מיועדת, כפי ששמה מציין, למרחקים ארוכים במיוחד. לפי מה שהודיעה מרצדס, המשאית מעלה את הפלטפורמה לרמה חדשה בתחום ההובלה הכבדה.
הרכב חדש מדגם אקטרוס יכול לשאת מעמסה של עד 22 טונות. הוא מופעל על ידי שני מנועים חשמליים בסך ה-536 כ"ס, שגורמים לה להגיע לכח של 805 כ"ס בזמן מוגבל. היא מצוידת בשלוש סוללות מסוג LFP (ליתיום-יון-פוספט) בקיבולת 621 קילוואט.
מבחינת הטווח, כאשר המשאית טעונה במלואה, מרצדס מציינת שיש לה יכולת לטייל למרחק של 500 ק"מ ללא עצירה. לפי היצרנית, כשישים אחוז מלקוחות הקווים הארוכים יסעו בממוצע קצת פחות מכך בכל שליחה. בנושא הטעינה המהירה, היא יכולה להתבצע בעוצמה של עד 400 קילוואט, כאשר תהליך הטעינה מ-20% ל-80% יימשך 30 דקות – בזמן שההוראות באירופה מחייבות הפסקה של 45 דקות אחרי 4.5 שעות של נהיגה.
עדיין אין תשתית טעינה התומכת במכונה, אך מרצדס, בשותפות עם וולוו וטרטון בבעלות פולקסווגן, הן מן החברות שעומדות להקים תחנות טעינה מתאימות. הייצור משוער לסוף 2024, והמחיר צפוי להיות ביוקר מהמתחרה המקבילה. בכל אופן, לא בכל שוק היא תהיה רווחית.
בשווקים המרכזיים, הרווח צפוי להגיע רק אחרי חמש שנות שימוש וקילומטראז' של 600,000 ק"מ. המשאית החשמלית הזו יכולה להגיע ל1.2 מיליון ק"מ בעשור, בזמן שהסוללה ממשיכה לשמור על 80% מהיכולת שלה.
במאבק החומרה החשמלי, מרצדס וטסלה עומדות מול אחת השנייה. שתי החברות בשלבים מתקדמים, עם טווחי נסיעה שמתחילים מ-500 ק"מ, בעוד טסלה מצהירה על טווח מרחיק לכת של 850-950 ק"מ. כאשר מרצדס מגישה נתונים מדויקים, טסלה נתקלה בביקורות עבור הבטחות שלא התגשמו. אגב, טסלה דיווחה ששלוש ממשאיות הניסוי שלה הגיעו למרחק של 500 ק"מ עם 20% סוללה שנותרה, אך לא פירטה בנושא מטעמי סודות תעשייתיים.